22. december - Det forkerte mord

22.12.22
”Klokken er lidt over otte, og biblioteket er endnu fyldt af en særlig stilhed, Barbara normalt er bevidst om at nyde hver morgen, men lige nu føles freden forkert. Malplaceret, eller også er det hende, der ikke passer ind.”

Og ja, biblioteket der omtales, ER Hovedbiblioteket i Esbjerg. Så denne bog skulle med i kalenderen.

”Det forkerte mord” udkom i år og er skrevet af Britt Tippins (f. 1971). Det er første bind i krimiserien om Barbara Larsen. Barbara er bogblogger OG bibliotekar i Esbjerg. Skønt.

Barbara elsker krimier og ved meget om subgenren true crime – dér hvor virkeligheden er på spil. Hun dykker ned i sagen om seriemorderen ”Blomstermorder” men noget er ikke helt som det skal være. For hvem er det der begynder at true Barbara?