YAS podcast – de unge tager ordet

07.05.20
Er du vild med ungdomslitteraturen, også kaldet young adults eller YA?

Og har du altid manglet et sted, hvor du kan nørde videre i din interesse for litteraturen? Så er YAS helt sikkert noget for dig.

YAS er en podcastserie udgivet af Københavns Biblioteker. Her bliver ungdomslitteraturen diskuteres af netop jer unge, som den er skrevet til.
Ganske enkelt en podcastserie for unge, af unge, hvor ungdomsliv og ungdomskultur diskuteres. Podcasten kan findes på eReolen.dk eller der hvor du plejer at lytte til dine podcasts.

I hver episode tages der fat i en kulturoplevelse - et teaterstykke, litteratur, musik, en film, et museumsbesøg, en demonstration eller noget helt andet, og ud fra det tales der om alt fra klimadebat, sociale medier og stress i skolen til kærlighed, ensomhed, og angst.

De unge tager ordet tilbage

Ungdomsbøger er oftest skrevet af voksne, og de bliver derfor et bud på hvordan voksne tror, at unge ser og oplever verden. Nogle gange rammer de plet, andre gange gør de ikke.

I denne podcast-serie tager de unge ordet tilbage, og diskuterer, anmelder og taler om, hvad litteraturen og young adult-genren gør ved dem, og hvordan de derigennem opfatter sig selv og verdenen.

/ Marianne

Materialer