Forfatterweb

25.03.20
Find inspiration til hvad du skal læse eller bliv lidt klogere på et forfatterskab.

... eller hvis du i gang med at skrive opgave i dansk så er forfatterweb.dk det helt rigtige sted at besøge. Du kan få fuld adgang med dit bibliotekslogin eller Uni-Login.

Der er mange temaer, hvor du kan blive inspireret til din læsning, nogle af de aktuelle lige nu kunne være: Ensomhed i litteraturen, Undtagelsestilstand i litteraturen eller 100 år for genforeningen 1920 Gå selv på opdagelse i de forskellige temaer.

Er du studerende eller bare nysgerrig kan du få et overblik over de forskellige perioder i litteraturen, hvilke forfattere der kendetegner dem. Du kan læse om de forskellige genrer og har mulighed for at få tips til analyse af tekster, film og billeder.

Herudover kan du gå på opdagelse i de mange forfatterportrætter og blive klogere på forfatteren og deres forfatterskab.

God fornøjelse.

Er du ny låner på biblioteket?

Se hvordan du opretter dig selv, så du kan låne hos os.