Servicemeddelelse: bøder og gebyrer skal betales på ny måde

01.07.22
Hvis du modtager en faktura fra Esbjerg Kommune angående skyldige gebyrer eller erstatninger på biblioteksmaterialer, skal disse betales i henhold til de oplysninger der fremgår af faktura.

Det er ikke muligt at betale på hjemmeside, i app eller på biblioteket, når først dit mellemværende er sendt til Esbjerg Kommunes økonomisystem. Du kan derefter ikke se mellemværendet på din lånerstatus mere. Du skal derfor afvente at modtage en faktura på det skyldige beløb.

Vi har tidligere informeret om denne nye måde at betale gebyrer på, men systemet har været ramt af nogle tekniske udfordringer. Derfor vil vi i den kommende tid, sende regninger ud på ældre mellemværende. Vi udsender pt. kun nye faktura én gang om måneden.

Hvis du har behov for at afvikle dine mellemværender, inden du modtager en faktura fra Esbjerg Kommune kan du gøre det på følgende måde

• Henvend dig på Rådhuset og træk et nummer til Opkrævning. Her kan du få udskrevet et girokort eller betale ved hovedkassen med det samme. Det er muligt at betale med Mobilepay ved hovedkassen.
  • Ring til Esbjerg Kommune og spørg efter Opkrævning. De sender så en faktura til din digitale postkasse.
  • Log ind på ”Din Kommunekonto” på Esbjerg Kommunes hjemmeside.
    Her kan du sende en besked om at få tilsendt en faktura.

Børn og unge under 18 år

Hvis du er økonomisk ansvarlig for et eller flere børn under 18 år, vil de eventuelle gebyrer de modtager blive sendt til din digitale postkasse. Den økonomisk ansvarlige er den forælder/værge der har underskrevet barnets tilmeldingsblanket ved oprettelse som låner på biblioteket.