Skal dit barn blive vild med at læse?

02.06.21
På læsesporet.dk kan du får nye idéer til, hvordan du kan støtte op om dit barns læseglæde - både hvis det er svært eller I har brug for ny inspiration til anderledes måde at læse på.

Har I f.eks. prøvet at læse, mens I går baglæns? Eller mens I står på et ben? Hvis ikke, så er Læs med tju-hej måske noget for jer. Her prikker vi til læselysten på nye måder ved at koble læsning og bevægelse, så der opstår anderledes læseoplevelser hos dit barn, der er ved at lære at læse.

Siger din teenager nogle gange: “Læse? Ej det orker jeg ikke, så vil jeg hellere spille PlayStation!” Men hvad så med at lytte i stedet? Prøv eksempelvis YAS (Young Adults), som er en podcast for unge lavet af unge - om ungdomsliv og ungdomslitteratur.

Vi står klar med inspiration

Bibliotekernes Læsespor kan hjælpe med at skabe overblik over, hvor du finder den nødvendige viden om børns læsekultur. Du får også inspiration til, hvordan du får dit barn til at dyrke sin læsemotivation, og hvad du som forælder selv kan gøre for at understøtte en positiv læsekultur.

Besøg læsesporet.dk og kom med på sporet af læseglæden

I juni måned sætter landets biblioteker ekstra spot på Bibliotekernes Læsespor. Så tag fat i børnebibliotekaren på dit lokale bibliotek og få kickstartet dit barns rejse mod større læselyst.