Biblioteket byder turister velkommen

06.05.22
For at opsøge gæsterne og være til stede, hvor de allerede befinder sig, har Destination Vadehavskysten i samarbejde med Hovedbiblioteket flyttet velkomstcentret ind i bibliotekets levende miljø. Biblioteket er nemlig stedet hvor både borgere og turister i forvejen finder hen.

Destination Vadehavskysten har fået sit eget område på biblioteket i Nørregade. Her får bibliotekets frontpersonale mulighed for at hjælpe de turister, der har brug for personlig betjening med information om fx parkeringsmuligheder og åbningstider på forskellige turistattraktioner i kommunen.

”Vi er glade for, at vi nu kan tilbyde vores gæster mere inspiration til at opleve området. Vi har i forvejen mange turister, der lægger vejen forbi biblioteket, og nu får vi hjælp fra Destination Vadehavskysten ift. at kunne yde en ekstra god service overfor dem. Vi håber selvfølgelig også, at vi kan tiltrække en ny målgruppe, der også kunne finde vores verden interessant”, udtaler Karin Grøndahl Sørensen, Vicebiblioteksleder på Esbjerg Bibliotek.

Velkommen på biblioteket