Om os

Er du på jagt efter praktiske oplysninger om biblioteket? Så er du havnet det rette sted.

Dit bibliotek favner bredt - og det skal det også gøre. Biblioteket skal nemlig give både dig og alle de andre borgere i kommunen de svar og den hjælp I er på jagt efter.

Derfor kan vi den ene time skulle finde den nyeste faglitteratur om psykoterapi og den næste time finde titlen på en bestemt børnebog, som du læste for mange år siden. Vi kan også komme ud for at skulle hjælpe en ny medborger med MitID, og umiddelbart derefter bestille materialer til en læsekreds. Derudover skal vi jo også 'lige' lave arrangementer og kurser, fikse computere og meget, meget andet.

Der sker med andre ord mange ting på dit bibliotek og det kan derfor måske være lidt vanskeligt at finde ud af hvor du kan finde ud af hvem du skal have fat i eller hvor du skal henvende dig.

På disse sider har vi samlet nogle af de vigtigste oplysninger om Esbjerg Kommunes Biblioteker.