Ny låner?

Velkommen til Esbjerg Kommunes Biblioteker. På biblioteket kan du låne med dit sundhedskort, hvis blot du er registreret som låner. Du kan naturligvis også få lavet et gratis lånerkort, hvis du foretrækker det.

Hvis du er 18 år+

Du kan oprette dig som låner ved hjælp af MitID. Det gør du ved at klikke her

Du kan selvfølgelig også gøre det ved at møde personligt op på et af bibliotekerne. Husk at medbringe gyldig legitimation (sundhedskort eller evt. pas og kørekort).

Hvis du er under 18 år

Børn og unge under 18 år kan kun få udstedt lånerkort, hvis en forælder eller værge indmelder dem.

Indmeldelsesblanketten skal udfyldes af forælder eller værge med MitID

Bemærk, at der kan gå op til én hverdag, før oprettelsen som låner er gennemført.

Indmeldelsesblanketten kan også medbringes på et af bibliotekerne.
Indmeldelsesblanket til print skal udfyldes, underskrives og medbringes af forælder eller værge.

Lånerkortet er gratis og er personligt

Du hæfter derfor for det, der lånes på dit kort. Husk altid at medbringe dit sundhedskort/lånerkort på biblioteket. Hvis du mister dit kort, skal du straks fortælle det til biblioteket. Så kan vi spærre for lån - og dermed hindre misbrug.

Både låner- og sundhedskort giver dig i øvrigt adgang til bibliotekerne i den selvbetjente åbningstid.

Alt fra bøger til spil

På biblioteket har vi et stort udvalg af skøn- og faglitteratur, aviser, tidsskrifter og blade, musik, dvd'er, videoer, spil til computer, playstation og x-box og meget mere.

Selvbetjening her på hjemmesiden

Her på vores hjemmeside kan du på egen hånd klare mange ting, som for eksempel at søge, reservere, forny lån og se din lånerstatus. Tilføj din mailadresse eller mobilnummer, så får du en hilsen fra os et par dage før sidste afleveringsdag, og besked om reserveringer/bestillinger og hjemkaldelser.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte os.