Kunst på bibliotekerne

Biblioteket byder på masser af oplevelser - og du finder dem ikke kun på hylder og i kasser. Velkommen til det kunstneriske bibliotek.

Alle vores lokalbiblioteker huser faste udstillinger. På vægge, piedestaler og på steder hvor du mindst venter det, står kunsten på spring. I menuen til venstre kan du klikke dig ind til de enkelte lokalbibliotekers samlinger og lære mere om de enkelte værker og kunstnere.

Udover den 'faste kunst' arrangerer vi ofte forskellige større eller mindre kunstudstillinger. Phototeket har for eksempel skiftende udstillinger med dansk og international nutidig fotokunst i Galleriet på Esbjerg Hovedbiblioteks 1. sal. Også børnenes kunst kan opleves på bibliotekerne ved diverse børnekunstudstillinger.