Du kan vælge vinderen til DR Romanprisen!

26.10.23
Igen i år har 10 ivrige læsere mulighed for at deltage i DR Romanklub.

Deltagerne læser og diskuterer de seks nominerede bøger, for til slut at give de deres bud på, hvem der skal vinde DR Romanprisen 2024.

Det bliver så godt

Gruppen mødes den anden mandag i måneden på Hovedbiblioteket. Der er ingen ordstyrer i romanklubben, men biblioteket sørger for bøger og et mødelokale. Dertil sørger biblioteket for at der til hver mødegang er spørgsmål og diskussionsemner, samt tilsende ekstramateriale fra DR og Litteratursiden.

Til det første møde deltager biblioteksformidler Josephine, for at søsætte gruppen. Hun er fast kontaktperson for gruppen.

Romanklubben mødes følgende mandage

• 11. december
  • 8. januar
  • 12. februar
  • 11. marts
  • 8. april
  • 13. maj

Mødetider er altid kl. 19.00-20.30

DR Romanklubberne skal læse disse bøger

Kim Blæsbjerg: De bedste familier
Peder Frederik Jensen: Rans vilje
Ditte Holm Bro: Hver gang du trækker vejret, indånder du støvet fra vores knogler

De tre sidste titler offentliggøres 1. december.

Tilmelding til DR Romanklub

Send en mail til Josephine Valentin på jova@esbjerg.dk senest 8. november.

BEMÆRK! Der er kun 10 plader, og da der er rift om at deltage, trækker vi lod om pladserne. Vi giver besked til alle der har søgt, senest 9. november 2023. Herefter kan første bog hentes på Hovedbiblioteket.