Jordens dag

21.04.20
Den 22. april er det 50 år siden, vi første gang fejrede Jordens dag.

Årets tema er klimaforandringer – et emne vi har oplevet ved selvsyn i de seneste år.

Hvis du gerne vil læse mere om klimaforandringer i Danmark og rundt i verden, er der flere muligheder.

I Danmarks største avisbase, Infomedia, kan du læse om klimaforandringer. Frem til udgangen af juni, er der fri adgang for alle i Danmark. Du skal bare være meldt ind på dit lokale bibliotek.

Desuden er der masser af muligheder for at se hvad omverdenen mener om klimaforandringer. Der er to naturvidenskabelige databaser : Access Science og Gale in Context: Science. De er begge engelsksprogede, så du skal bruge engelske ord når du søger : fx climate change.

Et tredje sted at søge informationer om hvad måske især amerikanerne mener, er ved at kigge i Ebsco Masterfile Premier. Igen skal du bruge engelske ord for at søge.

Digital fejring af Jordens dag

I år bliver det endnu mere digitalt end tidligere, så du kan sidde hjemme i stuen og følge med i samtaler, debatter og meget mere fra hele jorden rundt.

I Danmark forgår der er også flere events; der er fx en paneldiskussion via Facebook om FNs verdensmål. Der er musik, film og meget mere.
Se hvad er foregår i både Danmark og rundt i verden på denne dag på denne engelsksprogede hjemmeside om Jordens dag.

/ Lone